COVID-19 situatie:  Wij zijn geopend

NIEUWS

Lees de mogelijkheden voor een nieuwe 'opening'

Case Studie: Uniek boothuis aan de Yealm rivier in Devon (UK)

by Rene van den Biggelaar on 29/05/2019

 

Datum: Mei 2019

Project: Unieke boothuis bij de Yealm rivier in Devon (UK)

Product: 301 rechtschuivend beslag

Locatie

De Londense architectuurpraktijk, Wimshurst Pelleriti, heeft onlangs het 301 rechtschuivend beslag van Henderson gespecificeerd voor een uniek Boothuis-project aan de rivier de Yealm in Devon.

De architectuurpraktijk kreeg een uitdagende opdracht om een boothuis te ontwerpen dat kon worden ingebouwd in de steile riviermonding. De nieuwe structuur zou klein van formaat zijn, maar wordt gebruikt voor het opslaan van een schat aan water- en bootuitrusting, inclusief een 14-voet speedboot.

Benodigdheden

Het resultaat was een innovatieve en geavanceerde infrastructuur gebouwd met gegalvaniseerd staal en onbehandelde Siberische lariks om de bosrijke omgeving te weerspiegelen. Om te voldoen aan de ontwerpvereisten voor een optimale opslag, met minimale ruimte, werd een reeks schuifdeuren geïnstalleerd om gemakkelijke toegang van zowel het omliggende land als het water mogelijk te maken. Beslag 301 werd geïdentificeerd als het beste systeem voor het project.

Beslag 301 maakt deel uit van Henderson’s industriële assortiment schuifdeurbeslag. Het robuuste systeem is gemaakt van gegalvaniseerd staal of roest-vast-staal en geschikt voor alles van lichte commerciële deuren tot zware industriële deuren met een gewicht tot 2000 kg.

Oplossing

Will Wimshurst, directeur van Wimshurst Pelleriti: “Ons doel was niet alleen om een oplossing te ontwerpen die innovatief en esthetisch verantwoord was, maar die ook aanzienlijke maatschappelijke voordelen voor onze klant kon opleveren. Door zeven verschillende schuifdeursystemen in het hele boothuis op te nemen, konden we zowel de interne als de externe ruimte maximaliseren en tegelijkertijd de toegang tot de kade en de scheepshelling garanderen “.

Het project profiteerde ook van een aantal andere ontwerpelementen, waaronder een takel, zodat de zware maar toch delicate speedboot 10ft hoog in de dakrand kon worden opgeslagen en indien nodig gemakkelijk in het water kon worden neergelaten.

“De deuren van sommige systemen waren extreem zwaar, dus het was belangrijk dat het opgegeven beslag voor het extra gewicht kon zorgen. Vanwege de omringende zeeomgeving was het ook belangrijk dat het gebruikte materiaal zeer corrosiebestendig was zonder de prestaties te beïnvloeden “, vervolgde Will.

Ian Sproat, Technical Development Manager bij P C Henderson, merkte op: “Industrieel rechtschuivend beslag kan worden gespecificeerd als individuele componenten voor verschillende gewichten en omgevingen – waardoor het een van onze meest veelzijdige systemen is. Het botenhuis-project is een goed voorbeeld van wat met dit systeem kan worden bereikt “.

 

(Fotograaf Nick Kane)